18.19 29.12.11

Jag och Emma har varit på skrivarkurs har nu i mellan dagarna, det var ganska nice, vi gjorde en del knäppa övningar och en massa roliga. Här är faktiskt Julgransljusets memoarer:

Mitt liv är hemskt! Jag föddes i Kina med ca 2 miljoner syskon, men vi alla splittrades direkt vid födseln. Vi reste en hemsk lång mörk och skakig resa bara för att komma att hamna i ett lager och ligga där i några månader. Sedan fick vi äntligen komma fram! Det var många snälla människor som komm och tittade på oss men ingen adopterade mig, jag vet inte vad det är för fel på mig?! Varför jag inte duger? Men en dag kom en stressad kvinna in och adopterade mig! Ni skulle bara veta vilken lättnad det var, ibörjan. Men sedan dagen efter hängde hon upp mig i ett träd och lämnade mig! Min egen mor! Dessutom var det utanför en såndär skola och barnen beter sig ohövligt och kastar snö på mig varje dag. De första dagarna för jag höra att jag är vacker men sedan glöms jag bort! Jag måste vara ute i kalla slaskiga regn och kyliga snöstormar, sedan läggs jag ner i en låda i 10 månader bara för att genomgå samma behandling igen. Och nu i slutet av mina levnads år hör jag hur det pratar om att jag börjar se skabbigt ut och att jag nog har gjort mitt, att det här är mitt sista år. MEN vad händer sen för mig?! Har de tänkt på det, jag håller nog ett tag till men bara för att mitt utseende inte är ungt och vackert ska jag dö?? Inte är alla som går förbi mig unga och vackra heller!
Men min vän granen har berättat att hans sort blir uppeldade, undrar hur det blir för mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0