Life as a eightyear old

OMG! En åtta/nio årings totala lycka! En tamagotchi! Jag kommer ihåg att jag fick min första när jag fyllde åtta eller nio, den var rosa med glassar på och hjälp! vad coolt det var! Jag hade önskat mig sån i evigheter också fick jag den av mammas moster. Min lycka gick inte att beskriva, resten av kvällen var jag klistrad. Sen så blev det viktigaste att man måste ha den på paus när man var i skolan att den inte dog (!!!) eller så smög man med den, fast då var det viktigt att man inte glömde att sätta den på tyst! Och sen så hade jag och mina kompisar tamagotchi hotell, vi inredde våra dockhus och gjorde reklamvideor. Jag tror till och med att någon finns kvar xD
Och tamagotchi town, hitta något coolare än det! Och sen verision 4...
Jobb, tuffare town, coolare design och man kunde hälsa på varandra. Jag satsade på stenhårt städande en vecka sedan fick jag den av mamma för att jag hade varit så duktigt. Ren lycka. Sedan kom v.5 som inte alls var lika tuff och batterierna tog slut och man orkade inte köpa nya. Så nu ligger de i en låda och samlar damm, kanske jag ska köpa batterin till dem och starta dem någon dag bara för skojs skull? Min lillebror skulle vara en ivrig aspirant på dem, nu för tiden finns det inte sånt tufft! Nu är det datorer och "varför får inte jag spela skjutspel, alla andra fåår juu :( " som gäller, när jag var 7 så var jag glad när jag spelade Bolibompa!
(bilder från Google)

Kommentarer
Postat av: catrin

Fäin blogg :F

2012-02-17 @ 09:35:54
URL: http://casan.blogg.se/
Postat av: Addie

Hey, fin blogg!



Om du är intresserad så har jag precis fixat både frågestund om min operation, bloppis , och inbjudningar på min blogg just nu, klicka dig in om du känner för det! :D



Ha en bra helg, puss!

2012-02-17 @ 15:26:45
URL: http://addiehero.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://tinanj.se/2012/february/tavling.html , whoppa! ;)

2012-02-17 @ 15:29:55
Postat av: Denise 22 - mamma till Kevin 6

Åh, minns också dom där! 90-talets bästa husdjur!! :D

2012-02-17 @ 18:49:09
URL: http://familyportrait.blogg.se/
Postat av: noraaaaah

wiiii vi pratade ju om det! :D

2012-02-24 @ 16:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0