Rest in peace Kurt Cobain

Idag har den otroligt framgångsrika, kända sångaren Kurt Cobain varit död i 18 år. Det sägs att han som liten sagt åt sin mamma att det skulle vara häftigt att vara med i The 27 Club (en "grupp" dit kända sångare/sångerskor hamnar ifall de dör när de är 27 år gamla). Hans mamma svarade bara "don't join that stupid club Kurt!" men tyvärr fick hans önskan ett verkligt slut. 1994 hittade man honom död. Vissa tror att han tagit självmord medan andra insisterar att det skulle vara omöjligt på grund av den höga halten heroin som fanns i hans kropp. Kurt skulle enligt det inte ens ha kunnat lyfta pistolen. Ett annat som talar för att Kurt omöjligt kunde gjort det ensam var att pistolen var avtorkad. I rummet han låg i -död, fanns en sterio som spelade REM:s CD Automatic For The People.

Ibland önskar jag innerligt att jag skulle ha blivit född många årtionden före det jag är. Att ha sett Nirvana spela live skulle jag ha varit väldigt stolt över.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

VI LYSSNADE ÅTMINSTONDE PÅ NIRVANA ÄNDA IN I SLUTET xxxx''''''DDD

2012-04-06 @ 19:47:31
Postat av: Emma

Jadå, det var de värda <3

2012-04-13 @ 16:37:39
Postat av: norah

nirvanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa<3

2012-05-02 @ 15:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0